Авто-мото клуб активного відпочинку Navigator 4x4
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
NAVIGATOR 4X4
Байк-зліт
...
Міні профіль
Привет: Гість

Гість, ми раді вас бачити. Пожалуйста зареєструйтесь чи авторизуйтесь!
Наше опитування
Яке у Вас авто
Всього відповідей: 172
Головна » Статті » Статі

GPS - орієнтування
GPS- орієнтування - порівняно молодий вид орієнтування, що з'явився разом з GPS-приймачами.Що може GPS-приймач?
Він може визначити координати місця, де ви в даний момент знаходитеся. А якщо ви введете в нього координати ще який-небудь точки, то він зможе визначити відстань до неї і напрям (азимут). І всю цю ситуацію відобразити у масштабі на екрані.А якщо GPS приймач «просунутий», то безпосередньо на карті місцевості, яку видно на екрані. Ось цими головними особливостями GPS і користуються при орієнтуванні.
У чому полягає завдання учасника змагань і як її виконати?
В ідеалі завдання гранично проста. Завантажити в GPS координати шуканої точки, визначити напрямок і відстань до неї, поїхати і знайти. Але якби так і було, то було б зовсім нецікаво.
Почнемо з завантаження.
Існує багато стандартів геодезичної системи (датум), в яких працюють GPS-приймачі. Для Росії це: "Пулково" і "WGS 84". Більшість приймачів початку працюють у датум WGS 84.
Так чи інакше, дізнайтеся перед стартом, у якому датум представлені координати контрольних пунктів (КП). Або дізнайтеся точні координати табору (або якоїсь його точки) і порівняйте їх з показниками вашого GPS. Якщо ви цього не зробите і підете на дистанцію в іншому датум, то будете завжди шукати КП приблизно в 300м від їхнього справжнього розташування (різниця датум). Якщо виявиться невідповідність - слід безпосередньо в приймачі змінити датум. Або якимось способом враховувати цю помилку.
Як завантажувати точки:
Як правило, перед стартом видається листок, на якому стовпчиком написані номери КП та їх координати. Учаснику залишається сісти в затишному куточку і, слідуючи інструкціям до GPS, забити точки в приймач. Якщо ж точок багато, то організатори можуть надати послугу: злити координати точок з свого комп'ютера - у Ваш. Але вміти потрібно і те, й інше. І бажано швидко і точно.
Рух за маршрутом:
Як правило, змагання з GPS-орієнтування полягають у наступному. Вам відомі координати якоїсь кількості контрольних пунктів. Необхідно знайти їх якомога більше за відведений час. Чи все за мінімальний час. У будь-якому порядку або в певному. Це вже як скажуть організатори. Але в будь-якому випадку потрібно вибрати оптимальний маршрут. Вибір оптимального маршруту, напевно, найважливіший момент в орієнтуванні. Саме на ньому можна або виграти, або програти. Бо інші дії (завантаження КП і безпосередній пошук) все роблять приблизно однаково. Забивши КП в GPS ми вже бачимо на екрані схему розташування КП на місцевості і можемо прикинути, як рухатися між ними по найкоротшій відстані щоб вийшло швидше ... Але чи вийде? Якщо б ми їздили по безкрайньому рівному полю, то так! Їдь по прямій і все вийде ... У реальності ж місцевість рясніє річками, струмками, болотами, лісами, перелісками, ярами, всякими ж / д дорогами та пр ... А все це - перешкоди для прямолінійного руху. І чим раніше ви їх знайдете, тим краще. Якщо картка вже є у Вас на екрані - добре. Якщо ні, то потрібно спробувати перенести розташування КП з екрану GPS на паперову карту. Можна це робити за допомогою азимутів, відстаней і масштабу. А можна і просто «на око» - порівнюючи картинку з екрану і карту. У підсумку в мозку з'являться фрази типу: «Ну, цей КП десь на тому полі, а цей десь за тим лісом, а той - на іншій стороні річки ... а десь міст ?...». Ось вже і вимальовується маршрут руху з усякими об'їздами.Причому, виявивши по карті ці об'їзди, може виявитися, що той порядок взяття КП, який Ви планували заздалегідь, вже не здається оптимальним. І правильніше буде - змінити порядок проходження КП.
З приводу карток, закачаних в GPS:
- По-перше, вони можуть бути менш точні, ніж паперові карти, видані організаторами.
- По-друге, вони можуть бути «прив'язані» не зовсім точно. І, отже, ваше місце розташування буде показано з помилкою.
GPS також часто «глючить» в густому лісі. Тим більше засніженому. Враховуючи все це, не забувайте про паперову карту. Користуйтеся їй.Контролюйте свій рух по ній. Це корисно.
Про паперових картах:
Організатори можуть їх видати перед стартом, а можуть і не видати. Обзавестися гарною, точної, докладної паперової картою - Ваше завдання. У крайньому випадку зійде атлас області. Можуть також бути корисні знімки місцевості з космосу.
Якщо ж таке складне орієнтування не для Вас, у Вас є найпростіший GPS, немає ніякої тактики, а лише бажання потрапити з однієї точки в іншу, не впадайте у відчай. Визначте за картою, де Ви в даний момент знаходитеся. Подивіться по GPS - куди треба їхати. Зауважте цей напрямок по карті. І їдьте! Ще не упретеся в яке-небудь перешкоду. А там знову визначитеся по карті - з якого боку «це» краще об'їхати ... і так далі ... Виявляється, що і в GPS - орієнтуванні потрібно вміти читати карту.Навчитися цьому можна у розділі «Навчання.Орієнтування по карті ».
Під'їхавши до району КП, менше дивіться в карту і більше в GPS і по боках. Слідкуйте за відстанню і напрямком. Пам'ятайте, що GPS на великій швидкості «тупить», і Ви можете просто «проскочити» КП.
Знайшовши КП, зробіть необхідну оцінку і слідуйте по дистанції далі. Якщо Вам треба нащось постояти, то не робіть це поруч з КП. Щоб не «світити» його для суперників.
Способи ускладнення завдання:
Коли учасники досягають високого рівня підготовки, і їм стає нудним «просте» GPS - орієнтування, організатори ускладнюють завдання. Ускладнити завдання учасникам і створити їм проблеми організатори можуть на будь-якому етапі. І під час завантаження точок, і під час проходження дистанції.
Наприклад, координати точок можуть задаватися в різних датум. І потрібно вміти в польових умовах переходити з датум в датум для правильного визначення місця розташування КП.
А буває, місце розташування КП задається не в координатах GPS, а в азимутах і відстанях.Причому азимути можуть бути в магнітному та географічному відмінах. І шукай як хочеш ...
А буває, для знаходження координат потрібно зробити такі арифметичні і геометричні дії, що і Піфагор б застрелився.
Ще прикол - завдання точок з невизначеними координатами. Наприклад: однією широтою або довготою. Або видаленням від відомої точки з застереженням, що всі крапки на дорогах. Це зводить їх пошук до прочісування всіх доріг, що перетинають вектор можливого знаходження КП.
Але, справедливості заради, треба відзначити, що так «знущаються» над штурманами тільки в автомобільному GPS - орієнтуванні, де в розпорядженні штурмана не простий GPS - приймач, а складна навігаційна система на основі ноутбука і всякі інші «прибамбаси».
Для простого орієнтування - і ускладнення простіше.Наприклад:
Листки з координатами потрібно ще десь шукати ... Наприклад на інших КП. Це називається: «Орієнтування з« прихованими », або« відкриваються », або« бонусними »КП».
Чи бувають помилкові КП. Вони стоять на увазі, як мухомори. А потрібний КП захований в сорока метрах в кущах ...
Загалом, кожен організатор, знущається, як може.Втім, про все це можна дізнатися заздалегідь.
Таким чином, GPS - орієнтування - захоплююча, цікава пригода, де потрібно і їздити швидко, і головою думати. І околиці подивитися, і з людьми хорошими поспілкуватися.

Категорія: Статі | Додав: mobitehnika (15.04.2011)
Переглядів: 1026 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Календар
<
Фестиваль 2012
Південний буг GPS
Погода
Тростянец
Copyright MyCorp © 2024