Авто-мото клуб активного відпочинку Navigator 4x4
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
NAVIGATOR 4X4
Байк-зліт
...
Міні профіль
Привет: Гість

Гість, ми раді вас бачити. Пожалуйста зареєструйтесь чи авторизуйтесь!
Наше опитування
Яке у Вас авто
Всього відповідей: 172
Головна » Статті » Статі

Вибір лебідки

Вибір лебідки

Багатофункціональна лебідка призначена для переміщення вантажів і автомобілів, аварійної евакуації та спецтехніки, використання службою.

Підбір лебідки проводиться за тяговому зусиллю - повна вага автомобіля, помножений на коефіцієнт 1,5.

Лебідка дозволяє зрушити з місця автомобіль з працюючим двигуном, що сидить на днище з підключеними переднім і заднім мостами (при відсутності земляного валу перед автомобілем). У більш важких умовах треба збільшувати коефіцієнт чи використовувати блоки посилення.

Лебідки 12 V і 24 V з відповідними комплектами призначені для установки в передній або задній частині автомобіля, а також у кузові пікапа. Вони не призначені для підйому людей і вантажів, крім окремих варіантів лебідок, що входять в серію INDUSTRIES.

Спеціальна серія лебідок INDUSTRIES випускається для установки на евакуатори і спецтехніку.

Серія WINCH призначена для установки на ATV 4х4. Також поставляється додаткове обладнання для прибирання снігу, бруду, піску, листя на прилеглій до будинку території, дорозі і т. п.


Правила безпеки


При використанні лебідки не допускайте присутності людей в радіусі можливого ураження тросом або падаючим деревом.

Користуйтеся лебідкою тільки в рукавичках.

Не дозволяйте нікому торкатися до троса і / або гака, коли вони перебувають під навантаженням, або коли хтось тримає в руках пульт дистанційного керування. Трос лебідки може виявитися в натягу навіть при нерухомому барабані в разі руху автомобіля під ухил.

Для запобігання самовільного спрацювання лебідки рекомендується використовувати при монтажі вимикач плюса (з управлінням по слабкому струму).

Для гасіння енергії у разі обриву накиньте на трос брезент достатнього розміру, інакше трос може завдатисерйозну травму або пошкодження автомобілю (Мал. 1).


Не підключайте пульт до силового блоку, якщо ви не збираєтеся використовувати лебідку (Мал. 2).

При підключеному пульті тримайтеся осторонь від барабана і області ходу скидання троса.

Перед тим, як користуватися лебідкою, ретельно звільніть провід пульта на предмет виявлення тріщин, проколів, оголеній проводки або контактів.Якщо провід пошкоджено, лебідка може почати працювати відразу, як тільки до неї буде підключений пульт.

При користуванні пультом з салону автомобіля, завжди передавайте його через вікно, щоб виключити можливість затискання дверима і перебиваня дроту (Мал.3).


Завжди зберігайте пульт у сухому та чистому місці, де він не може бути пошкоджений.

Обов'язково переконайтеся, що "якір" (дерево, камінь), який ви збираєтеся використовувати, в змозі витримати навантаження. Завжди надягайте на "якір" ланцюг або захищає дерево стропу. Ніколи не обмотуйте "якір" (дерево) тросом лебідки, це призводить до пошкодження троса. На болотистому грунті існує небезпека висмикнути дерево або зрізати дерево тросом (Мал. 4).



Ні в якому разі не користуйтеся лебідкою, коли на барабан намотано менше п'яти витків троса. В іншому випадку при великому навантаженні трос може зірватися з барабана.

Завжди розмотуйте трос з барабана в напрямку, зазначеному на шкалі обертання барабана. Основні моделі лебідок оснащені автоматичним гальмом, і це гальмо не буде працювати, якщо трос розмотується в протилежному напрямку. Якщо відмотати трос на повну довжину і потім намотати його при положенні вимикача в позиції "викл" ("роvег out"), може відбутися намотування троса в зворотному напрямку.

Ні в якому разі не ставте лебідці навантаження вище передбаченої, не маючи достатнього досвіду експлуатації. Для збільшення тягового зусилля вдвічі (1 * 2), користуйтеся блоку посилення (поліспастом).

Щоб уникнути обриву троса або скидання гака вибирайте слабину, поперемінно включаючи і вимикаючи лебідку.

Завжди відмотувати трос на якомога більшу відстань. Пам'ятайте, що найбільше тягове зусилля виходить на перших витках (шарах) троса, зменшуючись з кожним наступним шаром. В умовах трофі трос намотуйте вісімкою (8) на кенгурин для економії часу.

По можливості завжди намагайтеся подавати трос прямо, щоб уникнути натягування і закушування з одного боку барабана.

У серії INDUSTRIES можлива установка укладальника троса. При пошкодженні троса його слід негайно замінити.

Термін служби троса безпосередньо залежить від догляду за ним. Для зняття статичних навантажень трос нової лебідки, а також новий трос необхідно розмотати і знову намотати з навантаженням перед тим, як використовувати в перший раз.Недотримання цього правила може потягти за собою пошкодження троса.

Якщо Ви не користуєтеся лебідкою постійно, слід на короткий час перемотати трос без навантаження.Візьміть пульт дистанційного управління в одну руці, а трос в іншу. Перш, ніж взяти трос в руки, обов'язково одягніть товсті шкіряні рукавички.Неприпустимо, щоб трос ковзав в незахищених долонях. Відійдіть від автомобіля на довжину шнура дистанційного управління, дозволите пульт, укладіть кілька метрів троса, вимкніть пульт.Повторіть процедуру необхідну кількість разів.Завжди вимикайте пульт, коли рука з тросом знаходиться не менш ніж у півтора метрах від направляючих роликів (скоби) лебідки, через які проходить трос.

Завжди вимикайте пульт, коли гак знаходиться ближче ніж за півтора метра до напрямних роликів (скоби) лебідки, через які проходить трос.

З метою власної безпеки і щоб уникнути пошкодження троса необхідно дотримуватися таких заходів безпеки: якщо лебідка обладнана устройством для вільного розпуску троса, від'єднайте пульт дистанційного управління. Переключіть важіль в положення вільного розпуску і, обертаючи барабан вручну, намотайте трос до кінця, використовуючи при цьому петлю, що надягають на гак (Рис 5). Переведіть важіль у робоче положення.


На легких лебідках, необладнаних пристроєм для вільного розпуску троса, закріпіть гак за безпечну петлю, пропоновану. Потім, не торкаючись руками до гака, до троса або до напрямних роликах (скобі), через які проходить трос, короткими включеннями пульта виберіть слабину троса. Не забувайте, що від зайвої напруги трос може отримати пошкодження.

Якщо Ви зачепили трос лебідки за іншу машину (яхту, катер), яку необхідно буксирувати, поставте свій автомобіль на гальмо стоянки і заблокуйте колеса. Коробку передач (як механічну, так і автоматичну) поставте в нейтральне положення.

Намотуючи трос, укладайте його на барабан рівними витками і внатяг. В іншому випадку верхні витки можуть потрапити під нижні, і утворюється "борода", що спричинить за собою пошкодження, як троса, так і лебідки. При утворенні "бороди" трос необхідно трохи відмотати вперед і, потім змотати в зворотному напрямку. Якщо утворилася "борода", зачепите гак за нерухомий об'єкт. Після низки коротких включень лебідки, поперемінно, на витягування і втягування. Трос. Зазвичай, розплутується. У будь-якому разі, ніколи не намагайтеся розплутати трос руками!

Рекомендується закривати лебідку захисним чохлом від бруду.

Якщо Ви довго не користувалися лебідкою або придбали лебідку, що був у вжитку, необхідно провести діагностику та технічне обслуговування в сервісному центрі.


Рекомендації по використанню


При користуванні лебідкою необхідно підтримувати підвищені обороти двигуна (це дозволить не допустити розрядки акумулятора).


Пульт дистанційного управління


Перемикач пульта має три положення: "off" (виключено), "power in" (змотування) і "power out" (розмотування). Пульт можна залишати в одному з крайніх положень, оскільки він через якийсь час автоматично повертається в положення "off".


Кожного разу, коли вимикач пульта знаходиться в положенні "off" або нейтральному, гальмо автоматично включається. Автоматичне гальмо є не у всіх моделей лебідок.


Перевантаження - перегрів


Лебідка не розрахована на роботу в безперервному режимі. Її не можна використовувати на низьких оборотах електродвигуна. Коли мотор лебідки починає працювати в режимі падаючих обертів, він швидко перегрівається, що тягне за собою вихід з ладу. Слід час від часу вимикати лебідку і рукою визначати, чи не перегрівся мотор. Якщо мотор гарячий, йому треба дати охолонути. Можна використати цей час для того, щоб зарядити акумулятор. При використанні блока посилення (поліспаста) знижується споживання енергії і, відповідно, збільшується час безперервної роботи лебідки.


У лебідок серії INDUSTRIES є тепловий захист (відключення при перегріві).


Рекомендації з підбору акумулятора


Акумулятор підбирається відповідно до рекомендацій. Для отримання максимальної віддачі від лебідки рекомендується використовувати повністю заряджений і справний стандартний автомобільний акумулятор необхідної ємності та стартового струму. Переконайтеся, що всі контакти захищені та щільно сидять на клемах.

При установці на евакуаторах і на спецтехніці рекомендується використовувати акумулятор з більшою ємністю, або два акумулятори.


Способи установки і підключення


Лебідку необхідно закріпити за несучі елементи - раму, лонжерони, платформу.

Існують такі основні способи: швидкознімний, прихований і зовнішній.

Швидкознімний. На автомобіль (спереду або ззаду) під бампером встановлюється балка з прийомним гніздом. Лебідку на спеціальній платформі можна зберігати окремо від вашого автомобіля або в багажнику, а, в разі необхідності, моментально приєднувати. Можна скористатися вже встановленої балкою фаркопа (зразка USA), досить простягнути силові дроти і підключати лебідку позаду автомобіля.

Прихований. Лебідка розташовується за бампером на інсталяційному комплекті усередині автомобіля.

Зовнішній. Лебідка закріплена на інсталяційному комплекті у вигляді передньої захисту (кенгурин) посиленого типу. Можливе встановлення на спеціальний бампер (спереду і ззаду) з місцем під лебідку. В умовах Росії лебідку бажано закривати чохлом.

Якщо у вас пікап, лебідку встановлюють або на верхні дуги, або на спеціальній платформі в кузові.

При установці на евакуатори і спецтехніку, необхідно враховувати кут руху троса і відповідно висоту установки лебідки над платформою.

Для електричного монтажу необхідно використовувати тільки пропоновані комплекти проводів. Якщо планується використовувати лебідку в болоті, то блок з силовими контакторами рекомендується виносити в захищене від вологи місце, використовуючи комплект з подовжувальними силовими проводами.


Обслуговування


Залежно від умов експлуатації рекомендується здійснювати обслуговування лебідки в технічному центрі, уповноваженому. Якщо лебідка не використовується постійно, її необхідно обслуговувати хоча б один раз на рік, бажано після зимового періоду. У разі експлуатації в умовах бездоріжжя обслуговування необхідно після кожного виїзду.

Не намагайтеся самостійно ремонтувати, це призводить до виходу з ладу механізмів і втрати гарантії. Також є ризик отримання травми.

| До змісту



Способи застосування лебідки і фіксації троса


Рис. 6 (а, б, в).


Найбільш поширений спосіб. В якості якоря використовується стовбур дерева. Застосовуйте захищає дерево стропу. Щоб уникнути нанесення збитку живій природі, не користуйтеся тросом або ланцюгом без перехідників. Трос не можна обмотувати петлею навколо якоря, оскільки тим самим значно зменшується міцність троса на розрив.


Використання блоку посилення дає збільшення тягового зусилля 1: 2 від заявленого тягового зусилля. До того ж удвічі зменшується навантаження на трос і лебідку. Відповідно, мотор лебідки буде крутити швидше і з меншим споживанням енергії. Можна працювати з довгим тросом і не боятися перегріву мотора.


За допомогою блоку посилення (поліспаста) можна міняти напрям тяги. Блок підєднується до захищає дерево стропі, за допомогою з'єднувальної скоби (shakle). Лебідкою можна витягати з води катери і яхти. Рис.8 (а, б)


Петлі навколо дерева-якоря


Петля повинна бути як можна довше. Наведена нижче таблиця показує, як зменшується міцність петлі з розрахунковим навантаженням 3,6 т з-за не правильного кута, тому що петля працює на розрив.


Намотування троса на барабан


Трос слід намотувати на барабан під навантаженням, інакше зовнішні витки обмотки можуть потрапити під внутрішні, що спричинить за собою пошкодження троса, закусиваніе, неправильну укладання.

Увага! Трос повинен бути намотаний на барабан у напрямку, вказаному на лебідці, інакше автоматичне гальмо лебідки не буде працювати.

| До змісту



Якорі


Простіше за все використовувати в якості якоря природні об'єкти, наприклад, дерева, пеньки або камені. Вибираючи якір, переконайтеся, що він в змозі витримати навантаження. Щоб не звалити або не зламати дерево, прикріплюйте до нього трос якомога ближче до поверхні землі. Якщо у вашому розпорядженні декілька якорів, але кожен з них окремо недостатньо міцний, доцільно закріпити трос відразу за кілька об'єктів.

Якщо навколо немає відповідного для використання в якості якоря природного об'єкта, доводиться використовувати підручні засоби.

Рис. 10 показує приклад правильного використання кілків. Це дуже ефективний якір, якщо грунт дозволяє їм користуватися. Вирушаючи в подорож по бездоріжжю, захопіть з собою 3 - 4 загострених кола з профілю достатньої міцності. У землю їх слід забивати під певним кутом.

Запасне колесо служить відмінним якорем при їзді по піску.

Зарите в землю колоду - відмінний якір. При необхідності замість колоди можна використовувати цілий ряд предметів, наприклад, металеву балку або трубу, оберемок тонких палиць або навіть більшу каністру.

Обов'язково майте з собою сокиру, лопату, лом, пилку, настили (sand track).

Спеціальний десятикілограмові якір - дуже ефективний засіб. Він добре тримається практично в будь-якій твердому грунті і легко витягується за трос з петлею. За рахунок конструктивних особливостей якір при додатку тягового зусилля лебідки самозакопуєтся.


Не ефективно використовувати в піщаному грунті і м'якому грунті.

Найкращим варіантом є використання в якості якоря більш важкого транспортного засобу-тягача, трактора, автомобіля підвищеної прохідності. Це завдає мінімальної шкоди навколишньому природі і не викликає тертя зі службами охорони природи.

Існуючі комплекти посилення включають в себе ланцюг, рукавички, що захищає дерево стропу, поліспаст (блок підсилення), буксировочну стропу, сполучну скобу (shakle): дозволяють мати мінімально необхідний набір для поза шляхової їзди.

Існуючі комплекти посилення включають в себе ланцюг, рукавички, що захищає дерево стропу, поліспаст (блок підсилення), буксировочною стропу, сполучну скобу (shakle): дозволяють мати мінімально необхідний набір для позашляхової.

При наявності досвіду та знань можливо використовувати "нескінченний" трос.

Категорія: Статі | Додав: mobitehnika (05.05.2011)
Переглядів: 3931 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Календар
<
Фестиваль 2012
Південний буг GPS
Погода
Тростянец
Copyright MyCorp © 2024